Quant de temps cal invertir en cercar clients?

Eterna pregunta. Els autònoms sabem que, sempre, s’ha d’invertir un temps en aquesta tasca. N’hi ha que fins hi tot ho comptabilitzen als seus pressupostos (sense dir-ho al client per al qual va el pressupost, és clar). Però en el freelancisme buscar clients és una tasca que no s’ha de deixar de fer mai.

Què inclou per a mi aquesta tasca?

Una recerca constant:

  • Envia cv’s a ofertes publicades: malgrat no busquin un freelance, per què no proposar-los a l’empresa aquesta via?
  • Proposar-te com a professional a les empreses, persones i entitats per a les quals creus que t’agradaria treballar.
  • Construir-te una reputació online atractiva i curosa, per a que et trobin les possibles empreses o persones que estiguin cercant.

Una actitud activa:

  • Anar a entrevistes de feina amb bona actitud, obert a propostes, encara que a priori, semblin que nos ens agradin.
  • Anar a networkings, reunions grupals, conferències, actes que et despertin interès i on creguis trobaràs gent interessant.
  • Portar les targetes sempre a sobre: qui sap, en quin moment, et trobes parlant amb algú que potser et necessiti.

Un seguiment constant:

  • No descartis mai un projecte fins que et diguin que no.
  • No abandonis mai un contacte que en algun moment, va semblar que et podia donar feina.
  • I  fins i tot, si algú et va dir que no… Continua provant-ho! Al cap d’un temps, amb una proposta alternativa…

 

Sort!

 

 

 

 

 

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s